tisdag 23 mars 2010

Identitet

Jag är helt utmattad efter den här dagen som har försvunnit medan jag läst femtio bloggar, ätit femtio kakor och gått in på facebook femtio gånger i minuten men inte ut genom lägenhetsdörren bunden vid datorn av att måsta skriva klart en text på temat identity till en anmälan till en workshop för arkitektstudenter i sommar (som jag inte lär komma med till ifall det är någon konkurrens om platserna).

Här är i alla fall en bild på ett bra sätt att äta grapefrukt utan att det stänker grapefruktsaft. Grapefrukt är min favoritfrukt tillsammans med äpplen tror jag. Apelsiner är också gott.



Jag åt skruvpasta med riven ost, pepparrot, jordnötter och örtsalt till middag i dag. Det var ganska gott. Pepparrot är starkt på ett spännande sätt, det liksom sticks genom hela hjärnan. Är det någon som har tips på bra rätter med pepparrot? Jag har en burk som jag köpt (för att den är polsk) men det blir aldrig av att jag använder den. Tur att det finns konserveringsmedel.

1 kommentar:

  1. Pepparrot är väldigt gott i t.ex. en sås till lax!
    Har fixat så att man kan skriva kommentarer på min blogg nu! Så det är bara kommentera på :) Kram Malin

    SvaraRadera

Etiketter

Bak (4) Böcker (8) Fina saker (28) Inspiration (3) Kraków (3) Kultur (7) Norge (3) Polen (4) Politik (17) Pyssel (15) Recept (6) Rom (6) Skolsaker (35) Träning (1) Turister (2) Utflykter (14) Utlandet (19)