torsdag 18 mars 2010

Enklaste möjliga spenatsoppa

Bra saker från i går i all ära men det bästa måste ju vara att träna igen efter att ha varit upptagen-lat-förkyld. Jag gick på step/styrka (mitt första steppass någonsin!), träningsvärk i morgon check. Nu kommer jag bli stark och få snygga muskler, speciellt som jag åt tjock spenatsoppa med ägg till middag.


Detta behövs:
1.
600 gram fryst spenat
knappt 1 liter vatten
2 buljongtärningar
några hackade vitlöksklyftor
svartpeppar
2.
1 dl créme fraiche
vinäger

Gör så här:
Koka allt under 1. i ca 10 minuter.
Tillsätt créme fraiche och lite vinäger.
Servera med kokt ägg och smörgåsar.

2 kommentarer:

  1. Hihi! Faktycznie bardzo prosty przepis, a efekt chyba podobny do ciut bardziej skomplikowanej zupy czosnkowej, która okazała się być zupą szpinakową, pamiętasz?

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde potatissoppa idag, ska pröva göra en spenat snart! Soppor är sjukt bra!

    SvaraRadera

Etiketter

Bak (4) Böcker (8) Fina saker (28) Inspiration (3) Kraków (3) Kultur (7) Norge (3) Polen (4) Politik (17) Pyssel (15) Recept (6) Rom (6) Skolsaker (35) Träning (1) Turister (2) Utflykter (14) Utlandet (19)