lördag 3 juli 2010

Ystad och VM

Jag fullkomligen älskar mitt Jojo-sommarkort. 485 kronor för obegränsat resande i hela Skåne 15 juni - 15 augusti. Och även fast jag jobbar mesta tiden och åker till Uppsala på torsdag är det så himla värt (dessutom ska jag sälja det vidare till Saras familj så bra bra). I dag åkte jag till Malmö och satte mig på Pågatåget till Ystad. Där gick jag först till hamnen och saknade Polen.



Kolla vägskylten.

Jag promenerade och hamnade på en jättelång sandstrand där jag åt min lunch-matsäck. Sen gick jag längs vattnet och det var fint.


Sen köpte jag jordgubbar och åt av dem och gick till Ystads konstmuseum och såg målningar av Birgit Trotzig och lite annan konst. Det var också väldigt fint.

Sen åkte jag till Lomma med min radio.


Fotbolls-VM alltså. I går grät jag mig till sömns för Ghana men i dag fick det i alla fall spritta i benen när Tyskland gjorde mål efter mål efter mål.

2 kommentarer:

  1. O! Ja też zatęskniłam za Polską...

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna, vad fint du verkar ha det! När åker du till England? Hälsningar från ett kokande Berlin

    SvaraRadera

Etiketter

Bak (4) Böcker (8) Fina saker (28) Inspiration (3) Kraków (3) Kultur (7) Norge (3) Polen (4) Politik (17) Pyssel (15) Recept (6) Rom (6) Skolsaker (35) Träning (1) Turister (2) Utflykter (14) Utlandet (19)