torsdag 1 juli 2010

Måndagsutflykten: Alnarpsparken

I Alnarpsparken finns många olika växter och träden har små namnskyltar så att blivande landskapsarkitekter och andra kan lära sig. Det var fint fast i måndags var nog en oturlig dag att åka dit för luften var femtio procent sådana där små flugor eller vad det är som kan finnas i luften, ni vet, man ser dem tydligt i solljuset. Små och sticks inte men det var så många så att jag fick andas genom näsan och blev svartprickig och klibbig under fötterna för att de ramlade in i sandalerna och på gångarna på marken var det mörkare vissa partier sådär så att man kunde tro att det var mörkare grus eller sand eller något men det var kryllande sådana små insekter.



Sen när jag skulle åka hem hörde jag musik och tänkte är det någon som ska ha disco? och sen när jag gick till bussen såg jag en gräsplan med människor och högtalare och tänkte är det Friskis & Svettis utejympa? men det kan det inte vara, tänkte jag sen, för det var folk som sprang omkring i färglada kläder och sparkade på bollar. Jag stannade till för att se vad det var och de som sprungit omkring steg upp på en liten scen i mitten och det visade sig att det visst var Friskis-jympa men med fotbollstema, lite sån ole ole ole-musik och ledarna hade flaggtröjor (bollsparkandet innan var bara för att hinta om temat). Vad jag önskade att min klänning var träningskläder och sandalerna träningsskor och vad avundsjuk jag blev på dem som var där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter

Bak (4) Böcker (8) Fina saker (28) Inspiration (3) Kraków (3) Kultur (7) Norge (3) Polen (4) Politik (17) Pyssel (15) Recept (6) Rom (6) Skolsaker (35) Träning (1) Turister (2) Utflykter (14) Utlandet (19)