måndag 7 juni 2010

SAOB

I dag började jag mitt fyra veckors sommarjobb på Svenska Akademiens ordbok, d.v.s. en ordbok med alla svenska ord som beräknas vara klar 2017 (alltså ej att förväxla med SAOL). Nyttja det som redan är färdigt HÄR. När man sommarjobbar på ordboken får man sortera lappar med ord (som används som underlag för ordboksartiklarna) eller excerpera olika böcker = göra dessa lappar. I dag sorterade jag ihop lappar på va- och lärde mig att rabies även kan heta vattuskräck.


2007 sorterade jag med Plingo, saknade henne i dag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter

Bak (4) Böcker (8) Fina saker (28) Inspiration (3) Kraków (3) Kultur (7) Norge (3) Polen (4) Politik (17) Pyssel (15) Recept (6) Rom (6) Skolsaker (35) Träning (1) Turister (2) Utflykter (14) Utlandet (19)