onsdag 19 september 2012

Om att köpa medicin

När jag ska köpa mediciner/tandborstar går jag alltid till apoteket Apoteket som en slags naiv protest men i går när jag skulle hämta ut en sak på recept fanns den såklart inte "men det är en vanlig medicin så den borde finnas på något annat apotek" jaha tack så mycket sen åkte jag hem för att köpa något på ett apotek som ger gratis hudkonsultationer ligger på andra sidan någon gräns ändå.

Så står jag i kväll och plockar i en låda med utgående sortiment medan jag väntar på min tur och funderar om jag ska köpa "ekologisk" handkräm för halva priset. På Kronans droghandel för ja, jag vet inte, medmera-poäng på 85-kronors receptfria varan jag också behöver. Och jag är svag för halva priset på krämer och att samla poäng och kanske skulle jag kunna hänge mig liksom och få bonus för alla mina tandborstar och huvudvärkstabletter och få våtservetter på köpet men i stället mår jag illa.

För medicin är medicin och det ska man köpa för att man behöver den och inte för att den är veckans erbjudande. En gång kände jag stort förtroende för apoteket och dess personal. Men nu skickas personalen på merförsäljningskurs för att håva in mer pengar till skatteparadisen.

Ja, men tack så mycket Reinfeldt &co. Om medicinen jag behöver inte finns på apoteket så kan jag ju i alla fall köpa choklad till tröst på samma ställe.

1 kommentar:

Etiketter

Bak (4) Böcker (8) Fina saker (28) Inspiration (3) Kraków (3) Kultur (7) Norge (3) Polen (4) Politik (17) Pyssel (15) Recept (6) Rom (6) Skolsaker (35) Träning (1) Turister (2) Utflykter (14) Utlandet (19)