tisdag 15 februari 2011

Papper och kylskåpsmagneter

I min ägo har jag lite diverse lådor och mappar med pysselmaterial. Papper, kartonbitar, platsbitar, snören och sådana små sidenband som finns i tröjor ibland för att de inte ska ramla av galgen i affären. Nästan allt kan ju bli användbart någon gång och det är väldigt fint men lite problematiskt för det blir så mycket att spara på...

Det är i alla fall mycket tillfredsställande när sparandet ger utdelning. För kanske ett och ett halvt år sedan klippte jag ut små rutor med olika nya designade mönster ur en inredningstidning jag fått och sparade i ett kuvert för de var ju fina. Nu har några av dem fått bli kylskåpsmagneter! En reklammagnet från Livsmedelsakademin blev rutig och två magneter som informerade om att Lund är en fair trade city slutade informera om det. Den rosa blev lite som ett argt virus, så jag vet inte om jag är helt nöjd med den...



Sen var jag ju tvungen att göra en magnet till pappa av en bild jag hade i samma kuvert hihi. Den fick en liten förpackning av ett annat mönster.


1 kommentar:

  1. Haniu, zważywszy na to, jak bardzo lubisz "pysslować" stwierdzam, że to straszna szkoda, iż nie ma dobrego polskiego odpowiednika tego czasownika (hi hi, zrobił się rym:-) Pyssel jako nagłówek, to od biedy Prace/robótki ręczne. Ale dłubać, majsterkować nie oddaje, według mnie, pysslowania w tym znaczeniu, w jakim Ty go używasz...

    SvaraRadera

Etiketter

Bak (4) Böcker (8) Fina saker (28) Inspiration (3) Kraków (3) Kultur (7) Norge (3) Polen (4) Politik (17) Pyssel (15) Recept (6) Rom (6) Skolsaker (35) Träning (1) Turister (2) Utflykter (14) Utlandet (19)