tisdag 20 april 2010

Holland

Mina fötter mer nötta än de någonsin varit och jag är trött efter bussnatt, miljarder hus och intryck, promenader, för korta nätter och så bussnatt hem. Men åh vilken bra resa. Fler inlägg kommer men här får ni två Amsterdamtips:

1. En innergård där det förut var ett hem för fattiga kvinnor vid Spui, nära en Espritbutik. Öppet för allmänheten klockan 8(eller 9)-17. Fin oas.
2. Wok & Cook på Reguliers Dwarsstraat. Stor portion nudlar med grönsaker och ägg och valfri sås 3,95 euro. Sen kan man välja fler saker om man vill, jag tog cashewnötter (1 euro). Prisvärd middag.

Och sen så även om man inte är intresserad av arkitektur så rekommenderar jag 3. Schröder Huis i Utrecht. Detta huset görs inte rättvisa på bild, det måste upplevas och jag lovar att det är en fantastisk upplevelse.

Ps. Glöm heller inte att prova på de holländska nationalrätterna orostat rostbröd med ost eller skinka samt pommes med majonnäs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter

Bak (4) Böcker (8) Fina saker (28) Inspiration (3) Kraków (3) Kultur (7) Norge (3) Polen (4) Politik (17) Pyssel (15) Recept (6) Rom (6) Skolsaker (35) Träning (1) Turister (2) Utflykter (14) Utlandet (19)